Bolove u vratu i ramenima uklonite shiatsu masažom

 

Ovaj blog želim posvetiti svima nama koji za računalom provodimo više vremena nego što bismo trebali i željeli, i kao posljedicu toga osjećamo bolove u vratu i ramenima.

Tako je, kako je, taj dio ne možemo promijeniti, to je neizbježno. Nažalost, neizbježne su i posljedice. Netko ih osjeti prije, netko poslije, ali svatko osjeća bar neku nelagodu uzrokovanu dugotrajnim sjedenjem i nedovoljnim kretanjem. Nasreću, shiatsu masaža daje odlične rezultate kod rješavanja tegoba uzrokovanih sjedilačkim načinom života.

Osim što shiatsu masažom djelujemo na živčani sustav koji opušta organizam, njome također uklanjamo napetost iz umornih mišića i dajemo pokretljivost zglobovima. Shiatsu masaža ima veliku ulogu u osvještavanju samih sebe.  Kada smo svjesni svoga tijela primjećujemo ako nešto nije dobro za nas, reagiramo i to eliminiramo.

Bitno je da smo uvijek svjesni položaja tijela, jesmo li stisnuti ili opušteni, kako dišemo…

Shiatsu masaza otklanja napetost iz leđa.

Tijelo je kao domino – kada se pomakne jedna pločica (jedan dio strukture), sve pločice padaju!

photo: heartinsight.heart.org 

Kako sjedenje utječe na tijelo?

Oči i glava

Mišići oko očiju i same oči prve stradaju od gledanja u ekran. Napetost koja se stvara u tom dijelu može se prenijeti na druge mišiće glave. Glavobolje su česta pojava.

Dok sjedimo za računalom, glava je pognuta ili ‘pokliznuta’, dakle, vratna kralježnica usmjerena je prema naprijed čime je narušena njezina prirodna statika. Takav položaj stvara opterećenje za mišiće vrata i ramena. Posljedice su bol u vratu i ramenima, slaba pokretljivost vrata, glavobolje.

Ruke

Ruke također stradavaju jer živci koji idu u ruke polaze iz vratne kralježnice. Ovako i onako su ruke (šake) pod opterećenjem zbog korištenja tipkovnice i miša (i mobitela!) pa ako je i vrat u banani stanje je još i gore. Sindrom karpalnog tunela najčešći je problem s kojim se susrećem u radu s klijentima. Nastaje kao posljedica pritiska na živac na unutarnjoj strani ručnog zgloba. Više o tom sindromu u jednom od narednih postova.

Vrat i ramena

Zbog stalnog položaja prema naprijed, mišići vrata i ramena postaju napeti te mogu utjecati na stanje prsnih mišića. Ramena su pognuta prema naprijed (zatvaraju prsni koš), prsni mišići se skraćuju i otežavaju disanje. Premalo pažnje poklanja se disanju pa ću u skoroj budućnosti u jednom postu obraditi i tu temu.

Kralježnica

Napeti mišići leđa direktno stvaraju pritisak na kralješke i živce koji polaze iz kralježnice. Kralješci počinju ‘sjedati’ jedan na drugi više nego što je poželjno. Posljedica je upala živaca i bol u ekstremitetima. Često dolazi i do slabe pokretljivosti. Naročito u kukovima. Dakle, mišić ili skupina mišića na jednom dijelu tijela ima indirektnu vezu s mišićima na drugome dijelu tijela.

Shiatsu masaža pomaže kada se dugotrajno sjedi. Mišići postanu bolni i napeti a shiatsu masaža otklanja tu napetost.

photo: the waldegrave clinic

Sjedenje i stres

Dodamo li ovim fizičkim stanjima i faktor stresa, situacija je još gora. Konstantna trka za rokovima, loši međuljudski odnosi, nerazumijevanje nadređenih i prekovremeni rad dušu su dali za dodatno nagomilavanje napetosti u tijelu.

Stoga, sjedilački način života na utječe samo na fizičko zdravlje nego i na raspoloženje. Međutim, kako biti pozitivan i pun elana, kada stalna bol sprječava uživanje u životu? Nikako! Ovako nekako zvuči priča mojih klijenata:

‘Jedva čekam da dođe kraj radnog vremena i da dođem doma. Doma dolazim umorna/umoran ko pas a tamo me opet čeka posao. Umjesto da se odmaram, ja rješavam zaostatke s posla ili kućanske poslove. Djeci pustim crtić da me ostave na miru jer se nemam snage baviti s njima. Onda mi bude krivo. Ali drugačije ne mogu.’

 

Snage ima, samo je blokirana negdje u tijelu!

Kako shiatsu masaža pomaže?

U shiatsu filozofiji koristimo dva pojma kyo (prazno) i jitsu (puno). Princip je jako jednostavan – stvoriti balans između punog i praznog. Položaj tijela, ono što mi klijent priča, ono što osjetim pod rukom, otkriva mi gdje ima napetosti, a gdje fali snage.

Uzmimo za primjer osobu koja skuplja napetost u ramenima. Ramena su podignuta prema gore i pognuta prema naprijed. Ramena su jitsu (puna, napeta), dok je suprotno ramenima prsni koš kyo (prazan, zatvoren, rupa). Raznim tehnikama istezanja, rotacijom i pritiskom prstiju i dlanom radim na opuštanju ramena te otvaranju prsnog koša.

 

Rezultat je opušteniji gornji dio tijela i dah koji slobodno šeće tijelom.

Shiatsu masaža kod napetih i bolnih vrata i ramena.

Promijenite stare navike!

Kada osjetite da vam životni izazovi uzimaju energiju, nemojte dopustiti da vam voda dođe do grla. Reagirajte odmah! Vježbajte! Pazite što jedete! Pozitivno razmišljajte! Dođite na shiatsu masažu! Stavite sebe na prvo mjesto i pobrinite se za svoje potrebe prije nego se krenete brinuti o drugima.

Što kažu klijenti ...

Shiatsu masaža mi već godinama uspješno rješava problem s bolnim vratom i ramenima.
Ivana Ž.
Kod Ive već dugo idem na shiatsu masažu. Ne bih je mijenjala nizašto!
Marta H.
Preporođena sam svaki put nakon shiatsu masaže!
Dora B.